Uued projektid sinu postkastis!

Seiklused Videy saarel

Mõte minna vabatahtlikuks Islandile tuli Strasbourgis Eesti esinduses Euroopa Nõukogu juures magistriõppe praktikat tehes. Tol hetkel tundsin, et ma tahan vaheldust rahvusvahelistest suhetest ja poliitikast. Tundsin, et tahan midagi uut proovida ja teha midagi sellist, kus ma näeksin oma tööl kohe ka tulemusi.

Kuna ma polnud varem kusagil vabatahtlikuna käinud, siis otsustasin, et ei hakka kohe liiga pikaks ajaks minema. Seetõttu sobis mulle väga hästi SEEDS’i 5-15 septembril toimuv laager Islandil Reykjaviki lähedal asuval Videy saarel. Infolehel oli märgitud, et tegemist on keskkonnateemalise laagriga, kus vabatahtlike ülesandeks oli osaleda Videy saare igasügisestel korrastustöödel. Rohkemat mul teada vaja ei olnudki, sest keskkond on teema, mis mind väga huvitab ja Island maa, mida olin juba pikka aega külastada tahtnud. Saatsin avalduse kohe ESTYES’i, kes saatis selle edasi oma partnerorganisatsioonile ning õige pea sain ESTYES’ilt positiivse vastuse.

Nagu öeldud, toimus laager Videy saarel. See 1,7 km 2 suuruse pindalaga saar asub Islandi pealinnast Reykjavikist 5 minutilise paadisõidu kaugusel ning on tuntud oma rikkaliku linnuriigi poolest. Saare ühest küljest avaneb vaade Reykjaviki kesklinnale ja sadamale ning teisest küljest Esja mäele, mida vaadates võib tekkida tunne, et viibid tsivilisatsioonist kaugel eemal keset metsikut loodust. Samas piisab vaid enda ümber pööramisest ja juba ongi Reykjavik tagasi silmapiiril. Videy on Reykjavikki külastavate turistide hulgas väga populaarne, aga püsivalt seal inimesi enam ei ela. Kunagisest asustusest annavad märku vana kirik, koolimaja ning 18. sajandi keskel ehitatud Videyjarstofa maja, kus praegu asub restoran. Lisaks asub saarel ka paar ürituste või pidude jaoks mõeldud väiksemat sorti hoonet ning üks elamiseks mõeldud maja, kus mina ja teised vabatahtlikud ööbisime. Saare kuulsaim ehitis on aga ilmselt “Imagine Peace Tower”, mis on Yoko Ono poolt John Lennonile pühendatud mälestusmärk.

Laager kestis 9 päeva, millest 2 olid puhkepäevad ja 7 tööpäevad. Viimased algasid kell 9 ja kestsid koos tunniajase lõunapausiga kuni kella 17. See tähendab, et teoorias oleks me pidanud iga päev vähemalt 7 tundi töötama, aga reaalsuses saime me heal juhul 6 tundi täis. Peamiseks tööülesandeks oli vabatahtlikel Videy saare randadest prügi korjamine, mida oli ookean sinna Reykjavikist üllatavalt palju kandnud. Kaevasime üles ka ühe suure väga kivise pinnasega platsi, kuhu istutasime uue muru. See ülesanne oli tänu äärmiselt raskele pinnasele füüsiliselt kõige raskem ja ka kõige aeganõudvam. Enamustele osalejatele see töö ei meeldinud, aga mulle kui füüsilise töö armastajale pakkus see kõige rohkem naudingut. Lisaks värvisime saarel asuvaid väikeseid hooneid ja tegime need seest korda. Korrastasime ka saarel asuvat suure tööriistadele ja –masinatele mõeldud kuuri, kuhu oli aastatega kogunenud igasugust mittetarvilikku kraami, millest oli vaja lahti saada. Tundub nagu meil ei olnudki palju ülesandeid, aga tegevust jätkus laagri kõigiks seitsmeks tööpäevaks. Kõige tähtsam oli kõik ülesanded, mis meile Videy saare haldaja Gudmunduri poolt anti, valmis saada ja sellega saime me eestkujulikult hakkama. Puhkepäevadeks oli meile SEEDS’i poolt organiseeritud Golden Circle’i ekskursioon ja Videy saare poolt vaalavaatlus. Golden Circle on Reykjaviki lähistel asuv ning turistide hulgas väga populaarne marsruut, kuhu jäävad nii kosed kui ka geisrid. Vaalavaatlusele läksime kompaniiga Elding, aga väga tugevast tuulest tingitud lainete tõttu oli saadud kogemus kõike muud kui positiivne. Vaalu me ei näinud ning umbkaudu pooled turistidest, keda oli kokku umbes sadakond inimest, oksendasid väiksemal või rohkemal määral. Mõnikord lihtsalt ei vea.

Laagri kõige meeldivam pool olid sealsed osalejad ehk teised vabatahtlikud, keda oli koos minu ja laagri juhiga 7. Meie grupp oli väga rahvusvaheline: 2 Hong Kongi tüdrukut, 1 katalaani tütarlaps, prantslanna, ameeriklane, portugallanna (laagri juht) ning eestlane. Kõik osalejad olid väga meeldivad inimesed ning mingeid pingeid ega tülisid meie vahel ei olnud. Me sobisime hästi omavahel kokku ja see oli ülimalt oluline, sest pärast tööpäeva lõppu polnud meil võimalik saarelt lahkuda ja näiteks üksi Reykjaviki peale kõndima minna. Viimane praam Reykjavikist Videy’le startis juba enne kella 17. Seega olime me pidevalt ninapidi koos, aga me suutsime sõbralikult jagada 9 päeva jooksul meie käsutusse antud väikest maja ning koristustööde jaotus, nõude pesemine ning söögi tegemine oli ka väga ausalt ära jaotatud. Kõik laagri tüdrukud olid suurepärased kokad ning valmistasid igal lõunal ja õhtul enda kodumaade hõrgutavaid roogasid. Mul jäi üle vaid nautida ning hiljem ilusti ameerika poisiga nõusid pesta. Paar korda tegin kogu laagrile ka kaerahelbe putru ning ühe korra valmistasin kõigile lõunasöögiks hakkliha kastet tatraga. Enne õhtusööki sain ma alati ka hetke iseendale, kui läksin saarele tunnikeseks jooksma. Ühed minu kauneima vaatega jooksud ongi tehtud Videy saarel. Laagri kõige mõnusamad hetked olid siiski lõuna- ja õhtusöögilauas teiste osalejatega vestlemine. Jututeemadeks oli nii elu üleüldiselt, meie konkreetsed ülesanded saarel kui ka meie päritolumaade kombed, keel ja kultuur. Õppisin nii mõndagi huvitavat demokraatia ja rahvustunde kohta Hong Kongis. Veendusin, et Katalooniast peab saama iseseisev riik ning nägin, et ameeriklased võivad olla vägagi suure silmaringiga. Näiteks polnud meie ameeriklasel Brendanil probleemi nimetada peast enamuste Euroopa riikide pealinnasid ning ta teadis peast isegi Eesti ja teiste Baltimaade lipuvärve. Meie seltskond sai omavahel niivõrd hästi läbi, et pärast laagri lõppu laenutasime auto ning käisime veel kahel järjestikusel päeval Islandit avastamas. Sõitsime saare lõunaossa, kus oli jällegi palju erinevaid koskesid, nägime lähedalt liustikku ning külastasime hiiglaslikku musta vulkaanilise liivaga randa. Lisaks suutis meie laagri juht Carolina ühe meie reedese tööpäeva lühemaks kaubelda ning me saime minna kohalikku kuumade termaalvetega spaasse ning kinno. Nii et igav meil Islandil kindlasti ei hakanud.

Kokkuvõttes jäin oma kogemusega Islandil väga rahule ja kui laagri esimene päev võidki endalt küsida, et „mida ma siin kõik need 9 päeva ometigi teen?“ või et „miks ma siia ronisin?“, siis laagri lõpuks peaksid sellised mõtted olema peast pühitud ja järele on jäänud ainult rahulolu. SEEDS’i laager Videy saarel on hea võimalus Islandi üleüldist kallidust arvestades odavalt – laager maksab 300 eurot, aga selle sees on kõik söögid ja 2 ekskursiooni – seda metsikut maad avastada. Ning miks mitte ka endale uusi tuttavaid ja sõpru leida?

Kui soovid ka veidi teistsugust reisikogemust, siis leiat põnevaid projekte siit: https://estyes.ee/projects/tag/vabatahtlik-too/
Või kirjuta meile estyes@estyes.rbr.ee

Warning: Undefined array key 0 in /data02/virt60195/domeenid/www.estyes.ee/htdocs/wp-content/themes/dfd-native/inc/loop/posts/post_single.php on line 279

Warning: Attempt to read property "slug" on null in /data02/virt60195/domeenid/www.estyes.ee/htdocs/wp-content/themes/dfd-native/inc/loop/posts/post_single.php on line 279
div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://estyes.ee/wp-content/uploads/2019/05/bonding-daylight-friends-1645634-e1559211674150.jpg);background-size: cover;background-position: center bottom;background-attachment: fixed;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 400px;}div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container.dfd_stun_header_vertical_parallax {-webkit-transform: -webkit-translate3d(0,0,0) !important;-moz-transform: -moz-translate3d(0,0,0) !important;-ms-transform: -ms-translate3d(0,0,0) !important;-o-transform: -o-translate3d(0,0,0) !important;transform: translate3d(0,0,0) !important;}#main-content .dfd-content-wrap {margin: 0px;} #main-content .dfd-content-wrap > article {padding: 0px;}@media only screen and (min-width: 1101px) {#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars {padding: 0 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars > #main-content > .dfd-content-wrap:first-child {border-top: 0px solid transparent; border-bottom: 0px solid transparent;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width #right-sidebar,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width #right-sidebar {padding-top: 0px;padding-bottom: 0px;}#layout.dfd-portfolio-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel,#layout.dfd-gallery-loop > .row.full-width > .blog-section.no-sidebars .sort-panel {margin-left: -0px;margin-right: -0px;}}#layout .dfd-content-wrap.layout-side-image,#layout > .row.full-width .dfd-content-wrap.layout-side-image {margin-left: 0;margin-right: 0;}